joi, 22 august 2013

Idee

Dragostea este bataia de joc a banilor ...meditatie de ora 21.54 , plecand de la ideea meschina ca nimic nu este posibil fara bani , nici macar dragostea nu poate , evolua, incepe , sfarsi chiar .
Ma gandesc, presat de intunericul din camera in care stau de ...cand ma stiu parca , ca sunt handicapat sufleteste , daaaap .
Si acum urmeaza intrebarea fireasca , DE CE ?
Pentru ca am ajuns la concluzia ca dragostea trece prin stomac  da...chiar trece prin stomac , nimic nu mai conteaza atata timp cat ai bani ...aud mereu clisee care ma fac sa ranjesc ,cu scarba in coltul gurii :"sufletul nu este de vanzare" .
As vrea sa ii opresc pe strada pe "filosofii" care dau citate din carti , groase si negre doar pentru a mai da un subiect de discutie colegilor de cafea .
Ma gandesc la auzul frazei ..."Cum poti spune asa ceva , cand totul paleste la propriu in fata  SIGURANTEI  pe care fiecare ,bineanteles o intelege in felul lui , insa nimeni ca mine .
Vedeti voi exista ...convietuire,ideea de siguranta,frica de singuratate ,placere , dar dragoste nu exista , asta este umbra unor idei ale unor oameni norocosi , care paleste pe masura ce timpul trece
Mai bine singur , asta imi spun in fiecare zi cand ma trezesc , de ce ...sa fac un compromis ? Viata se schimba, oamenii vin si pleaca   fie ca ne dorim sau nu asta , nu vreau sa fiu SIGURANTA nimanui , vreau sa ma priveasca asa cum o privesc , vreau sa vada in mine ceea ce vad eu in ea ...sufletul , ochii, vocea aceea care ma incanta in fiecare moment important al vietii ...sau atunci cand imi spune "buna dimineata" .
Daca ...esti privit sau privita pentru o cravata ce atarna frumos la gat, sau pentru gramada de fiare frumos vopsita pe care o detii, sau pentru bolul de nush ce mancare de fita servita la un restaurant la fel de fitos , viata trece si te vei intreba , de ce nu m a tinut niciodata de mana ,de ce noi suntem de fapt  DOI ca o cifra si niciodata o singura fiinta ? de ce nu ne plimbam niciodata prin ploaie ? de ce nu ne numaram pasii prin zapada ?
Aaaaam inteles , ocupati ? , prea seriosi ? ....stii ceva, astea sunt scuze pe care eu n o sa le accept niciodata , minte te daca vrei . Nu voi lua parte la asta .
Desigur , singuratatea are pretul ei , dar singuratatea in doi e mai urata si mai grea decat orice , uite ...fa ca mine , spera si ramai singur , uita de bani si valori materiale , pentru ca singuratatea mea este de fapt speranta si daca mor cu ea in suflet , am sa mi primesc rasplata intr o alta viata . O sa pun la sfarsit de idee temelia sperantelor mele , cititi o cu ochii si intelegeti o cu sufletul .
O seara buna va doresc !

De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător.
Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt.
Şi de aş împărţi toată avuţia mea şi de aş da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseşte.
Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieşte, nu se laudă, nu se trufeşte.
Dragostea nu se poartă cu necuviinţă, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândeşte răul.
Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr.
Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduieşte, toate le rabdă.
Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii - se vor desfiinţa; darul limbilor va înceta; ştiinţa se va sfârşi;
Pentru că în parte cunoaştem şi în parte proorocim.
Dar când va veni ceea ce e desăvârşit, atunci ceea ce este în parte se va desfiinţa.
Când eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil; judecam ca un copil; dar când m-am făcut bărbat, am lepădat cele ale copilului.
Căci vedem acum ca prin oglindă, în ghicitură, iar atunci, faţă către faţă; acum cunosc în parte, dar atunci voi cunoaşte pe deplin, precum am fost cunoscut şi eu.
Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.


   
























Un comentariu: